Цей метод спрямований на підвищення мотивації пацієнта до змін, підтримуючи його усвідомлення та прийняття рішень.
Під час мотиваційного консультування кейс-менеджер виступає як помічник пацієнта, допомагаючи йому розглядати проблему та приймати рішення щодо подальших дій. Основним завданням є встановлення довірливого відношення з пацієнтом та мотивація його до активної участі у процесі.
Клінічний кейс-менеджер часто стикається з тим, що пацієнт не відвідує лікувальні призначення. В цьому випадку проводиться мотиваційне консультування, психоедукація та роз’яснення стосовно процедур, їх впливу на реабілітацію та безпосередню користь для пацієнта.
Головними завданнями є:
- допомогти клієнту усвідомити проблему та необхідність її лікування;
- надати клієнту інформацію про назначені йому лікувальні заходи та процедури, пояснити як вони можуть допомогти відновитися та як впливають на організм;
- допомогти визначитися, з планом відвідування та скласти розпорядок дня.
Також часті випадки, коли клієнт самостійно не вирішує наявну проблему, причини можуть бути різні: або не бажання стикатися з бюрократією, або зневіра у державних структурах, або не знання правильних шляхів до отримання бажаного результату, тощо.
Рішення цього питання таке саме, як і в попередньому випадку: м’яко не нав’язливо пояснити що проблему можна вирішити; розібрати необхідні кроки як досягти мети; розглянути можливі проблеми на шляху до досягнення мети та допомогти визначитися з послідовність дій. В тому чи іншому випадку важливо не примушувати людину щось робити і не позбавляти самостійності, а забезпечити необхідними ресурсами та підтримкою.
В рамках проєкту «Посилення ефективності надання комплексної психосоціальної допомоги військовослужбовцям та ветеранам в закладах охорони психічного здоров’я» за підтримки Європейського союзу та Міжнародного Фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «Європейське Відродження України».